מינוי מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי

התנועה לטוהר המידות ליועמ"שית – אין לאשר את מינוי מועמדו של בן גביר לתפקיד מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי

התנועה לטוהר המידות פנתה (4.4.2024) ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לעצור את  מינויו של רפאל אנגל לתפקיד מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי, מינוי בלתי סביר בעליל ונוגד כללים של מנהל תקין. זאת, בהמשך לחשיפתו של העיתונאי ג'וש בריינר ב"הארץ" לפיה נציב שירות המדינה והוועדה לאישור מינויים בכירים אישרו את המינוי.

זאת, בשים לב לעובדה שאנגל נעדר כל ניסיון ביטחוני, וכי החלטת הנציב לקבל מכתב של ניצב במשטרה (הכפוף לשר בן גביר) כאילו עסק בסוגיות ביטחוניות בתפקידו כסגן ראש מועצה, משוללת יסוד. בנוסף ציינה התנועה כי מר אנגל נעדר ניסיון ניהולי מספק, ובעל זיקה פוליטית מובהקת.

במכתב הזכירה התנועה את ההשלכות הכבדות של הכאוס הניהולי השורר במשרד לביטחון לאומי, אשר הובילו לפרשה החמורה בה חולקו רישיונות נשק רבים בניגוד לדין, ובהוראת השר בן גביר, פרשה אשר נבחנת כעת, כך על פי פרסומים, בידי הייעוץ המשפטי לממשלה.

בנסיבות אלה, נדרש היה נציב שירות המדינה שלא לאשר את המינוי, אולם, נציבות שירות המדינה, תחת הנציב הרשקוביץ, מתפקדת כגוף אשר מאפשר פעם אחר פעם הפרות של כללים בסיסיים של מנהל תקין ושל טוהר מידות בשירות הציבורי, כדי לרצות את בעלי השררה. על כן, ביקשה התנועה מהיועצת המשפטית לממשלה לעצור את המינוי הפסול.

בתמונה: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
קרדיט תמונה: שתיל סטוק
צילום: יוסי זמיר

 

גלילה לראש העמוד