עתירה כנגד הנציב

התנועה לטוהר המידות עתרה לבג"ץ נגד נציב שירות המדינה: פועל משיקולים זרים בעניין מקורב לנתניהו

התנועה לטוהר המידות עתרה (26.12.2022) לבג"ץ כנגד נציב שירות המדינה, אשר הקפיא את פיטוריו של סמנכ"ל ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה, מר אלון חלווה, המקורב למשפחת נתניהו. בעתירה, טענה התנועה כי הנציב, לבקשת ראש הממשלה המיועד נתניהו, הקפיא את פיטוריו של מר חלוווה, בחוסר סמכות, וזאת מתוך שיקולים פוליטיים פסולים.

כנגד חלווה נוהל הליך פיטורים ארוך על ידי מנכ"לית משרד ראש הממשלה, והצוגו טענות וראיות בדבר אי התאמתו לתפקיד וכשלים במנהל תקין ובטוהר מידות שנמצאו בעבודתו. חרף ההחלטה המנומקת, ובניגוד לעמדת הגורמים המשפטיים בנציבות עצמה ובייעוץ המשפטי לממשלה, בחר הנציב, בחוסר סמכות, להקפיא את הליך הפיטורים.

על כן, ולאחר שהיועצת המשפטית לממשלה סרבה לכפות על הנציב לבטל את התערבותו, עתרה התנועה לטוהר המידות לבג"ץ כנגד החלטת הנציב, וביקשה לבטלה נוכח העובדה שהתקבלה בחוסר סמכות ועל בסיס שיקולים זרים.

מנכ"ל התנועה, עוה"ד עומר מקייס מסר כי: "מצער כי נציב שירות המדינה, מי שאמור להיות המגדלור של המנהל התקין כלפי כלל עובדי המדינה, פועל בחוסר סמכות, בניגוד לדין ועל בסיס שיקולים זרים, כדי לרצות גורמים פוליטיים ולהשאיר בתפקיד את מי שנמצאו ליקויים חמורים כל כך בעבודתו. אנו מקווים כי בג"ץ ידון בעתירה ויבטל את התערבותו הפסולה של הנציב.

בתמונה: נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ
צילום תמונה: חיים צח
קרדיט תמונה: לע"מ

גלילה לראש העמוד