שיבוש הליכי משפט ברשות האוכלוסין

התנועה לטוהר המידות לשרה שקד: אין מקום לפורום שופינג של רשות האוכלוסין, חשש כבד לשיבוש הליכי משפט
התנועה לטוהר המידות פנתה (2.5.2022) לשרת הפנים איילת שקד, בהמשך לחשיפת העיתונאי אבישי גרינציג ב גלובס – Globes, לפיה בעקבות הנחיית השרה פועלת הרשות להעביר את הדיונים בערעורים על החלטות בית הדין לעררים בעניין כניסת פליטים מאוקראינה למחוז ירושלים, על רקע חוסר שביעות רצונה מפסיקותיה של כב' השופטת אגמון גונן.

במכתב כתבה התנועה לשרה כי אין מקום כי המדינה תנקוט בהליך של "פורום שופינג" וכי יש בכך בכדי לפגוע בעיקרון שלטון החוק, השוויון בפני החוק ובאמון הציבור במערכת המשפט. זאת במיוחד על רקע פרסומים בדבר תלונה שהוגשה ליועצת המשפטית לממשלה על ידי כב' השופטת גונן, על ניסיון להשפעה פסולה על החלטותיה, ודברים קשים אשר נאמרו על ידה, בדבר ניסיון להתערב בעצמאותה השיפוטית.

על כן, דרשה התנועה כי השרה תורה על ביטול ההחלטה, או שרשות האוכלוסין תפעל בהתאם לתקנות בתי הדין לעררים ותבקש כי העררים בעניין כניסת פליטים מאוקראינה ימשיכו לידון במחוז תל אביב, הגם שההחלטה בהם תתקבל על ידי מנכ"ל רשות האוכלוסין. בכך, יוסר החשש כי כל מטרתה של ההוראה החדשה להעביר את סמכות הדיון מבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב, אשר כבר צבר מומחיות בדיון בעררים מסוג זה.

 
בתמונה: השרה איילת שקד
קרדיט תמונה: שתיל סטוק
צילום: יוסי זמיר

 

 

 

 

 

 

 

 

גלילה לראש העמוד