מאבק בשחיתות בקק"ל

לקראת הבחירות למוסדות הלאומיים: התנועה לטוהר המידות דורשת לפרסם את דוח הביקורת על קק"ל, וקוראת ליועץ להגיש מחדש את כתב האישום נגד חיים כץ

הקרן הקיימת לישראל היא מוסד ציוני בעל חשיבות רבה, המנהל תקציבי עתק.  קיימים דיווחים רבים על שחיתות המתרחשת בתוכו. הדרך להימנע משחיתות זו מתחילה בבחירת האנשים הראויים לתפקידי המפתח, ובשקיפות של המידע בדבר המועמדים השונים והתנהלות קק"ל.

לכן פנתה התנועה לטוהר המידות ביום 18.10.2020 בשני מכתבים שונים לקראת הבחירות למוסדות הלאומיים ולראשות קק"ל. במכתבה הראשון לרשם ההקדשות כתבה התנועה כי יש להצר על כך שפרסום הדו"ח בעניין קק"ל מתמהמה תקופה כה ארוכה, שכן על פי מידע שכבר פורסם הביקורת העלתה ממצאים חמורים ביותר, חלקם נוגעים לדרג הבכיר ביותר בהנהלת החברה.

עוד כתבה התנועה כי ככל שיש בדו"ח חשד לפלילים הרי שהיה על הרשם להעבירו לגורמי אכיפת החוק מבלי להמתין לפרסום, וכי האינטרס הציבורי מחייב את פרסום הדו"ח בכל ההקדם, ללא דחיות והשהיות נוספות.

במכתבה השני ביקשה התנועה מהיועמ"ש כי יודיע כעת על הגשה מחודשת של כתב האישום נגד ח"כ חיים כץ. זאת, על רקע דיווחים כי כץ יתמנה, במסגרת הסכם פוליטי במוסדות הלאומיים, ליו"ר קק"ל בעוד כשנתיים. במכתב הזכירה התנועה ליועמ"ש כי לאחר פסיקת בג"ץ, אין כל מניעה כי יגיש מחדש את כתב האישום נגד ח"כ חיים כץ, וכי לאור חומרת האישומים נגד כץ, אותם ציין היועמ"ש בעצמו, והתמשכות ההליכים בעניין כץ, יש לעשות זאת בהקדם האפשרי.

.

בתמונה: לוגו קק"ל
 

 

 

 

 

 

גלילה לראש העמוד