התנועה חושפת – נתניהו ניסה לקבל כספים מפרטרידג' לטובת קמפיין פוליטי

התנועה לטוהר המידות חשפה במכתב ליועמ"ש כי ראש הממשלה ביקש כבר ב-2003 לקבל כספים לצורך קמפיין פוליטי מספנסר פרטרידג', עניין שמחזק עוד יותר את ניגוד העניינים הקיים בניהם כיום

התנועה לטוהר המידות פנתה ביום 28.6.2020 ליועמ"ש במכתב בו חשפה כי כבר בשנת 2003 ביקש ראש הממשלה להסתייע בספנסר פרטרידג' למימון קרן פרטית שפתח לצורך מימון הוצאתיו הפוליטיות. בבקשה, שנדחתה על ידי הוועדה, נקב נתניהו בשמות של 5 תורמים, כאשר ככל הידוע אחד מהם הוא מר פרטרידג'.

חשיפה זו שופכת אור נוסף על טיב הקשר בין נתניהו לפרטרידג'. כזכור פרטרידג' גם נתן מתנות לנתניהו, בגינן מעיד פרטרידג' בתיק 1000;  קנה את  חלקו של אחיו של נתניהו, לבקשת נתניהו, בדירה ברחוב הפורצים בירושלים; נתן הלוואה בסך 2 מיליון ₪  לראש הממשלה ובקשה לקבל מימון ממנו בגובה 10 מיליון ש"ח תלויה ועומדת כרגע בפני ועדת ההיתרים.

מכתבה של התנועה הופנה ליועץ בהמשך לבקשת ועדת ההיתרים ממנו לחוות דעת האם בין פרטרידג' לנתניהו קיים ניגוד עניינים בגין היותו עד תביעה במשפט נתניהו. במכתב ציינה התנועה כי מערכת היחסים שנחשפה כעת, כולל המימון הפוליטי לנתניהו מחייבת את דחיית הבקשה. עוד התבקש היועץ לבדוק, באמצעות הצהרות ההון של ראש הממשלה, האם קוימה החלטת ועדת ההיתרים לדחות את בקשת המימון מ-2003, וזאת לאור היותו של נתניהו מפר מועד של החלטות ועדת ההיתרים.

רק באחרונה נחשף כי ראש הממשלה הפר את החלטת ועדת ההיתרים בעניין החזקת המניות במפעל הפלדה, שעומדת במרכז פרשת המניות, ואף לא דיווח אמת לתקשורת כאשר נשאל על כך. ויוזכר, כי ראש הממשלה הסתיר מהוועדה מידע ונמנע מלקיים את החלטתה בעניין שלוש מאות אלף הדולרים שקיבל מבן דודו מילקובסקי, המעורב גם הוא בפרשת המניות, פרשה שנדונה כעת בבג"ץ בעתירת התנועה לטוהר המידות.

 

לדיווח על הפנייה: https://www.themarker.com/law/1.8953242

בתמונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו

 

גלילה לראש העמוד